Veel gestelde vragen
Algemene vragen
-
In de afgelopen jaren heeft de VR-industrie enorme vooruitgang geboekt in het verminderen van motion sickness, waarbij veel aandacht is besteed aan het verbeteren van de technologieën en het begrijpen van de oorzaken ervan.
Waarom word je misselijk in VR?
Tegenstrijdige signalen: Je brein ontvangt tegenstrijdige informatie van je ogen en je evenwichtsorgaan.
Dieptezicht: VR creëert een dieptezicht dat je hersenen mogelijk niet goed kunnen verwerken.
Gelukkig zijn er verschillende benaderingen die worden toegepast om motion sickness te verminderen of zelfs te voorkomen.
Zo werken wij voor onze games aan:
1. Verbeterde hardware en software: Fabrikanten van VR-headsets werken voortdurend aan het verbeteren van de beeldkwaliteit, het verminderen van vertragingen en het minimaliseren van bewegingsonscherpte, waardoor de kans op motion sickness wordt verminderd.
2. Optimalisatie van bewegingsalgoritmen: We implementeren geavanceerde algoritmen die bewegingspatronen en snelheden reguleren, waardoor de gebruikerservaring soepeler en comfortabeler wordt.
3. Gebruik van comfortabele omgeving: Door het ontwerpen van VR-omgevingen die minder intense bewegingen en snelle veranderingen bevatten, kan de kans op motion sickness worden verminderd.
Wat je zelf kunt doen om motion sickness te verminderen:
1. Zorg voor een goed geventileerde ruimte.
2. Eet en drink voldoende, maar niet te veel, voordat je de VR-bril opzet.
3. Pas de helderheid van je VR-bril aan om overprikkeling te voorkomen.
4. Niet te veel licht in de kamer.
5. Stel de pupilafstand van je bril goed af.
6. Draai niet te veel en te snel met je hoofd. -
6DoF staat voor “Zes graden van vrijheid” en verwijst naar de vrijheid van beweging in een driedimensionale ruimte. 6DoF biedt de mogelijkheid om vooruit, achteruit, omhoog, omlaag, links en rechts te bewegen, en om je heen te draaien. Dit is in tegenstelling tot 3DoF of 360 VR, waarin het alleen mogelijk is om vanuit een vast perspectief om je heen te kijken.
Deze extra bewegingsvrijheid biedt de mogelijkheid om als speler op eigen tempo de omgeving te verkennen. 6DoF in de controllers maakt het ook mogelijk om natuurlijke interacties met de omgeving te hebben.
Samen zorgt dit voor een veel meeslependere en interactievere ervaring.
Virtual OV
-
- HTC Vive Focus
- Meta Quest 3
- Pico 4
Deze VR-brillen beschikken over voldoende rekenkracht om de gedetailleerde en interactieve Virtual OV-omgeving soepel weer te geven. Ze bieden de nodige prestaties voor een meeslepende en responsieve ervaring tijdens het navigeren door virtuele openbaar vervoerscenario's. -
Some text over here to answer the question
Virtual TechLab
-
Virtual TechLab is ontworpen voor onderwijsinstellingen, met name die gespecialiseerd zijn in technisch onderwijs en IT-gerelateerde vakken. Het is geschikt voor zowel beginners als gevorderde studenten.
Je kunt in Virtal TechLAb alles leren over IT hardware of juist je kennis weer verfrissen! -
Ja, Virtual TechLab is officieel beschikbaar in de Meta Store!
Je kunt de demo downloaden, in de demo is het volledige leerplatform aan te schaffen.
Stond je vraag er niet tussen?
Laat het ons weten! We helpen je graag verder.